Her kan du se rengøringsplanen for hele skoleåret. I er velkomne til at bytte indbyrdes, men skolens kontor skal orienteres herom. Nedenunder kan man læse om proceduren ved lørdagens forældrerengøring.

Procedure ved lørdagens forældrerengøring

Forældrerengøringen planlægges og koordineres af et udvalg af forældre, som har påtaget sig den opgave. Rengøringsudvalget består i øjeblikket af Janne (Noah), Charlotte (Tobias), Elin (Signe) og Christina (Lukas).

Proceduren for forældrerengøringen er:

På skolens hjemmeside kan man til enhver tid finde en opdateret plan og holde sig ajour med, hvornår man skal gøre rent. Hvis man ikke kan gøre rent på den tildelte dato, skal man selv sørge for at bytte sin dato med nogle andre. Hvis man bytter indbyrdes, skal Helene have besked på hm@feldballe-friskole.dk eller tlf: 69692551.

Den, der står øverst på lørdagens rengøringshold, er tovholder og bliver søndag/mandag i uge op til rengøringen kontaktet af en fra rengøringsudvalget. Nederst på rengøringsplanen kan man se, hvem fra rengøringsudvalget, der er ansvarlig for de enkelte måneder. Tovholderen skal kontakte resten af sit hold og tjekke, at alle er opmærksomme på rengøring samt aftale præcist, hvornår man mødes.

Der gøres rent lørdag fra kl. 9-12, med mindre andet aftales med tovholderen. Tovholderen skal orientere kontaktpersonen fra rengøringsudvalget om alle aftaler løbende.

I rengøringsrummet hænger der en tavle og fire kroge med planer for de fire områder, som rengøringen er delt op i. 1 område rengøres af 2 personer. Derfor er der som minimum altid 8 personer på pr. rengøringsdag. På tavlen skriver forældrene, hvem der har gjort rent i hvilket område samt evt. bemærkninger, f.eks. hvis noget er gået i stykker, eller hvis der er noget, der mangler. Det kunne f.eks. være en støvsuger, der ikke virker, eller en stol, der er i stykker. Giv gerne kontaktpersonen fra udvalget besked.

I rengøringsrummet finder man et lyseblåt ringbind, hvor der står beskrevet, hvilken EKSTRA RENGØRING man skal varetage, hvis der er mere end 8 personer på rengøringsholdet. På første side finder man en oversigt over ekstra rengøring med datoer og områder. Herefter orienterer man sig i forhold til dato og den områdeseddel, der passer til datoen, og følger denne. Når man er færdig, smides sedlen ud.

På kontoret udleveres ”engangskoder” til rengøringen. Dvs. en kode, der kan bruges til at slå alarmen fra eller til. Koderne gælder kun den weekend, de er udstedt til. Tovholderen henter kode og nøgle hos Helene i ugen op til rengøring. Nøglen afleveres på kontoret i ugen efter rengøringen.

Den, der ønsker rengøring på et andet tidspunkt, skal selv sørge for at hente en alarmkode hos Helene, ligesom vedkommende selv er ansvarlig for at hente og bringe nøgle, så de, der gør rent lørdag ikke berøres.

Spørgsmål til ovenstående kan rettes til Janne, Elin, Charlotte eller Christina.