Transport til og fra Feldballe Friskole

Ruter og betaling

Hvis man vælger en anden skole end distriktsskolen, f.eks. en friskole, skal man selv sørge for transport til og fra skole, herunder også betaling. Dog kan man gratis benytte lokalruterne ved valg af anden skole end distriktsskolen, hvis det er muligt. Derudover har Midttrafik flere ruter med stop i Feldballe.

Lokalruten/skolebussen - se køreplan her

Midttrafik, rute 122 - se køreplan her

Midttrafik, rute 123 - se køreplan her

I den første uge vil lærerne i de små klasser (0. - 3.) vise eleverne, hvor og hvordan de skal gå ud til bussen. Herefter vil vi som udgangspunkt ikke kunne følge elever til bussen, men selvfølgelig være behjælpelig med at få dem sendt afsted til den korrekte afgang.
Vi beder jer derfor om selv at få snakket med og trænet med jeres børn, så de er trygge ved at tage med bussen. Skulle der alligevel opstå problemer, så tag kontakt til os, så vil vi selvfølgelig forsøge at hjælpe.

Evt. tilskud til befordring

Skolen kan yde et lille tilskud via Fordelingssekretariatet. Tilskuddet afhænger af afstanden mellem elevens folkeregisteradresse og Feldballe Friskole.

I starten af skoleåret udsended nærmere information om, hvordan man kan søge befordringstilskud.

Herunder et eksempel på hvordan elevernes km. indgår i det samlede elevkm.-tal:

Elevens faktiske afstand skole-hjem

Bundgrænse 5 km.
Topgrænse 15 km.

Km.-tal der indgår i det samlede elevkm.-tal

5 km.

5 km. er lig med bundgrænse

0 km.

9,5 km.

5 km. medtælles ikke (bundgrænse)

4,5 km.

15 km.